Kādi braukšanas paradumi palīdzēs samazināt degvielas patēriņu

Publicēts: 2023. gada 19. maijs
683
Kādi braukšanas paradumi palīdzēs samazināt degvielas patēriņu

Tā kā degvielas cenas pastāvīgi mainās un kļūst aizvien augstākas, lielākā daļa vadītāju sāk domāt par degvielas patēriņu. Ir kļūdaini uzskatīt, ka mazāks degvielas patēriņš ir saistīts tikai ar dzinēja izmēru, tā jaudu un Jūsu automašīnu. Degvielas patēriņš ir cieši saistīts ar automašīnas vadītāju un tā ieradumiem. Braukšanas veidam var būt liela ietekme uz degvielas patēriņu. Šajā rakstā Jūs varēsiet iepazīties ar dažiem padomiem, kas palīdzēs maksimāli ekonomiski piedalīties satiksmē, samazināt degvielas patēriņu un ietaupīt.

Izvairies no ilglaicīgas stāvēšanas ar ieslēgtu dzinēju

Ja plāno apstāties ilgākam laikam, vislabāk būtu izslēgt dzinēju. Daudzas mūsdienu automašīnas ir aprīkotas ar Start-Stop sistēmu, kas apstāšanās brīdī automātiski izslēdz dzinēju un atkal to ieslēdz, kad tiek atlaistas bremzes vai nospiests gāzes pedālis. Šī sistēma var palīdzēt ietaupīt degvielu un naudu, īpaši pilsētas satiksmē.
Lai gan dzinēja izslēgšana pie katra luksafora nav ekonomiskākā prakse ilgtermiņā (var tikt bojāts akumulators, starta un iesmidzināšanas sistēma), Start-Stop sistēma ļauj ietaupīt aptuveni 1-1,5 litru no katriem 100 km, pilsētas satiksmē. Protams, šie rādītāji ir atkarīgi no katras automašīnas individuāli, bet vidēji, Jūs varat ietaupīt aptuveni 15 - 22,5 litrus jeb aptuveni 30 eiro mēnesī, ja nobraucat vismaz 1500 km.

Veiciet lēnāku ieskrējienu

Mēs visi zinām, ka automašīna dedzina vairāk degvielas, kamēr nav sasniegusi normālu ātrumu. Piemēram, no 0 līdz 50 km/h. Bet vai Jūs zināt, ka lēnāks ieskrējiens proporcionāli samazina degvielas patēriņu? Ja turbīnu izmantosiet mazāk, vai liksiet strādāt ne visiem cilindriem, patērēsiet mazāk degvielas. Lielākā daļa automašīnu vadītāju cenšās pārvietoties pēc iespējas ātrāk, kā rezultātā tiek zaudēts komforts, un paaugstinās degvielas patēriņš.
Kontrolējot gāzes pedāļa nospiešanas veidu, ilgtermiņā varat samazināt degvielas patēriņu par 10-15% no katriem 100 km pilsētas satiksmē. Šādi radīsiet līdzīgus ietaupījumus, kā norādījām iepriekšējā ieteikumā par Start-Stop sistēmu.

Braucot no kalna - pārslēdziet atrumkārbu neitrālā pārnesumā vai nespiediet gāzes pedāli

Braucot no kalna Jūs varat lieliski ietaupīt degvielas patēriņu, ja pārslēgsiet ātrumkārbu neitrālā pozīcijā. Protams, šis padoms attiecas tikai uz automašīnām ar manuālo ātrumkārbu.
Jebkurā gadījumā, ja Jūs nesamazinat ātrumu braucot no kalna, nespiediet gāzes pedāli un ļaujiet gravitācijai darīt darbu Jūsu automašīnas dzinēja vietā. Šis padoms ļaus nobraukt vismaz nelielu ceļa posmu ar ievērjoami mazāku degvielas patēriņu, kas var palīdzēt samazināt kopējās degvielas izmaksas (it īpaši pilsētas satiksmē)


Ieslēdziet eco vai līdzīgu braukšanas režīmu

Mūsdienu automašīnās aizvien biežāk tiek izmantoti borta datori un elektronika, kas sniedz pieeju visām automašīnas funkcijām. Borta datorā Jūs varat mainīt automašīnas iestatījumus, kas var sniegt papildu degvielas ekonomiju. Pārbaudiet savu automašīnu, varbūt tai ir pieejams eco režīms, kas neļaus Jūsu automašīnas dzinējam izmantot visu tā potenciālu un laikus pārslēgs pārnesumu, lai degvielas patēriņš būtu optimāls jebkurā ātrumā. Tas būs īpaši noderīgi, ja Jums ir automašīna ar cilindru deaktivizēšanas tehnoloģiju, hibrīdsistēmu vai līdzīgiem risinājumiem. Ar šādu optimālo braukšanas režīmu Jūs varēsiet ievērojami samazināt degvielas patēriņu. Pat sliktajiem braukšanas ieradumiem būs mazāka ietekme uz Jūsu izmaksām.

Sekojiet līdzi apkārt notiekošajam un pārdomājiet savas darbības, pirms tās veicat

Neatkarīgi no tā, ko spēj Jūsu automašīna un tās funkcijas, cilvēks pie stūres ir vissvarīgākā puzles daļa. Arī Jūsu paradumiem ir liela ietekme uz degvielas izmaksām. Tā kā jau esam noskaidrojuši, ka ir svarīgi veikt lēnāku ieskrējienu un ļaut automašīnai ripot bez gāzes pedāļa, ir svarīgi neaizmirst vēl vienu svarīgu faktoru - pastāvīgu modrību un domāšanu.
Vismazāk degvielas patērēsiet, ja brauksiet vienmērīgā ātrumā. Tāpēc Jums, kā automašīnas vadītājam, ir jācenšas pēc iespējas mazāk bremzēt vai paātrināties. Ja redzi gājējus, kas šķērso pāreju, varat atlaist gāzes pedāli, lai ļautu gajējiem pāriet ceļu - šādi Jūs pēc iespējas vienmērīgāk samazināsiet ātrumu. Tāpat, izvairies no joslu maiņas un dinamiskas šķēršļu apbraukšanas.
Vienkāršākais padoms - koncentrējies uz vides un situācijas analīzi. Nepalaid garām detaļas un padomā, kā ērti un droši pārvietoties no punkta A uz punktu B. Tas var palīdzēt samazināt degvielas patēriņu ilgtermiņā.

Atrodi optimālo ātrumu braucot pa lielceļiem

Vasarā pa automaģistrāli vai šoseju nav obligāti jābrauc 130 km/h tikai tāpēc, ka tas ir maksimālais ātrums. Pilnīgi iespējams, ka braucot 130 km/h Jūsu automašīnas patēriņš ir 10l/100km, bet ja palēnināsim ātrumu līdz 115 km/h, automašīna patērēs tikai 8,5l/100km. Īpaša uzmanība būtu jāpievērš automašīnām ar mazāku jaudu, jo pat vēja pretestība ietekmēs degvielas patēriņu.
Vai tad ir slikti ierasties galamērķī 20 minūtes vēlāk, nekā braucot ar maksimālo ātrumu? Ietaupīto naudu varēsiet izmantot citiem mērķiem. Tāpat, jo mazāks ātrums, jo drošāk Jūs varat justies uz ceļa.

Gaisa kondicionieris var būt ekonomiskāks nekā atvērti automašīnas logi

Daudzi tic stereotipam, ka labāk vēdināt automašīnu atverot logus, nevis izmantojot kondicionieri. Vismaz taupības ziņā. Bieži vien šie cilvēki domā, ka kondicionieris patērē daudz degvielas. Lai gan gaisa kondicioniera darbībai ir nepieciešama degviela, tās ietekme uz degvielas patēriņu ir krietni mazāka, nekā atvērtiem logiem. Kāpēc tā? Viss ir pavisam vienkārši - aerodinamika.
Ieslēdzot kondicioneri, degvielas patēriņš palielinās par aptuveni 0,7-1,5l/100km. Atverot automašīnas logus, aerodinamika pasliktinās par aptuveni 20% un proporcionāli arī palielinās degvielas patēriņš. Īpaši, ja braucat ar ātrumu virs 60 km/h! Atvērto logu radītā pretestība ilgtermiņā ievērojami palielina degvielas patēriņu, nekā regulāri un optimāli lietots kondicionieris.



Saistītie raksti: